Sürekli bilgisayar başında çalışanları gün sonunda boyun, omuz, bilek, sırt ağrıları ve uyuşma hisleri karşılayabilir.

Bilgisayar başında en doğru oturuş şekli şudur:

Bilgisayar ekranın üst çizgisi göz hizasında olmalı, sırt daima dik tutulmalı.

Dirseklerimiz masaya 90 ila 120 derecelik bir açıyla temas etmeli ve fare kullanırken bilekleri yastıkla destekleyen pedler tercih edilmelidir.

Ne kadar doğru otursak da bilgisayar karşısında iki saatten fazla sabit kalmamalı, özellikle 5’er 10’ar dakikalık açık hava molaları vererek hem kan dolaşımı sağlanmalı, hem de zihinsel olarak tazelenme sağlamalıyız.

Bilgisayar başında çalışmak bir antene çok yakın oturmak ve uzun süre aynı frekanslara maruz kalmak anlamına geliyor.Bu kişiler iki saatten fazla sabit kalmamalı, mutlaka iki saatte bir temiz hava almalı.

  • Bel ve sırt ağrılarında  bilgisayar karşında ofis koltuğunuzda otururken esneme hareketleri ve boyun egzersizleri yapılmalı.
  • Mümkün olduğunca klima yerine pencere açarak havalandırma tercih edilmelidir.
  • Ofis muhakkak her gün , mümkünse günde birkaç kez havalandırılmalı. Böylelikle havadaki toz zerrecikleri kadar elektromanyetik kirliliği de azaltmak mümkün olacaktır.
  • Yazı yazarken sürekli iki parmak kullanılmamalı, mümkünse 10 parmak klavye kullanmayı öğrenmeliyiz.
  • Özelikle çok büyük kaktüs bulundurulması faydalıdır.Kaktüslerin dikenleri havadaki elektriklenmeyi kendisine çeker, dolasıyla saksısı ne kadar büyükse o kadar çok radyasyon emme kapasitesi vardır.Bunun sebebi bitkinin emdiği radyasyonu topraklamasıdır. Zaten bitkinin kendisi de toprak üzerindedir.

Ofis egzersizleri : 

  • Başınızı sağa sola çevirip 8-10 saniye 5’er tekrar yapmak,
  • Kulaklarınızı omuzlara, çeneyi göğüse doğru yaklaştırmaya çalışarak 8-10 saniyelik 5’er tekrar yapılmalı,
  • Omuzları kulaklara doğru kaldırarak 5’er saniyelik 5’er tekrar yapmak,
  • Sağ elimizde sırtımızın sol tarafını tutarken, sol elimizle de sağ elimizin  dirseğini tutmak ve bunu 3’er kere tekrarlamak.
  • İki elin parmaklarını iç içe geçirerek avuç içleri karşıya bakacak şekilde dirsekleri kırmadan kolları uzatarak esneme hareketleri yapmak.
  • Aynı pozisyondaki elleri ensede birleştirerek sırt esneme hareketi yapmak,
  • Aynı pozisyondaki elleri avuç içleri yukarıya bakacak şekilde kolları havaya uzatarak esnemek.
  • Otururken bacağın dizden aşağısının ayak tabanı karşıya bakacak şekilde havaya kaldırılması ve ayak bileğin dairesel hareketlerle çevrilmesi.

ofis egzersizleri

Yorum Yap